Facebook
zegar Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 r.
X

Serwis TARCZA ANTYKRYZYSOWA zawiera opracowania dotyczące regulacji prawnych mających na celu ochronę przedsiębiorców przed skutkami epidemii COVID-19. Omawiane są w nim zagadnienia z zakresu m.in. podatku dochodowego, podatku VAT, prawa pracy, składek ZUS, zasiłków, wsparcia finansowego dla firm. Poszczególne informacje są prezentowane w działach tematycznych. Wszelkie nowości ujęte też są w Aktualnościach i Wyjaśnieniach resortowych. Niezwykle użyteczna jest wyszukiwarka.

UWAGA: Dostęp do artykułów zawartych w Serwisie przysługuje Prenumeratorom Czasopism i Gazety Podatkowej oraz Abonentom Serwisów internetowych w zakresie posiadanej prenumeraty/abonamentu. Prenumeratorom kompletu nr 1 (wszystkie Czasopisma + Gazeta Podatkowa) przysługuje PEŁNY dostęp do Serwisu.

Instytucje kultury
Dochody z działalności na potrzeby pomocy inwestycyjnej na kulturę 
Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Projekt z regionalnego programu operacyjnego dla województwa jest objęty pomocą publiczną, tzn. pomocą inwestycyjną na kulturę. Wytworzona infrastruktura w ramach projektu będzie przeznaczona na działalność (...)  »
Pomoc publiczna przy przebudowie instytucji kultury 
Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Wnioskodawca ma w planach pozyskać środki EFRR na realizację projektu inwestycyjnego dotyczącego przebudowy instytucji kultury, w tym dostosowanie obiektu do nowych funkcji kulturalnych (m.in. edukacyjnych). (...)  »
Inwestycja wsparta w 100% ze środków EFRR 
Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Instytucja kultury planuje przeprowadzić inwestycję na terenie województwa zachodniopomorskiego. Na jakie projekty może pozyskać wsparcie ze środków EFRR w ramach regionalnego programu operacyjnego dla województwa? (...)  »
Czy można przyjąć do stosowania wzorcowy plan kont dostępny na rynku wydawniczym? 
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 8 (488) z dnia 20.04.2019, strona 69
Jesteśmy instytucją kultury - muzeum. Dokonaliśmy zmiany polityki rachunkowości, wskazując w opisie funkcjonowania kont syntetycznych i zasad księgowania operacji gospodarczych, że posługujemy się opracowaniem dostępnym (...)  »
UZP o dopuszczalności skanu oferty w postępowaniu o zamówienie publiczne
Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.04.2019 r.
Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej www.uzp.gov.pl zamieścił opinię dotyczącą dopuszczalności w postępowaniu o zamówienie publiczne oferty wykonawcy pierwotnie wytworzonej przez niego w postaci papierowej (...)  »
Wpłacona przez najemcę kaucja w bilansie instytucji kultury 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.04.2019 r.
Instytucja kultury wynajmuje lokal z przeznaczeniem na działalność gastronomiczną. Umowa najmu przewiduje obowiązek wpłacenia kaucji przez najemcę. W której pozycji bilansu wykazać wpłaconą przez najemcę (...)  »
Nieprawidłowa data sprzedaży a korekta faktury 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.04.2019 r.
Instytucja kultury otrzymała fakturę, na której datę wystawienia i sprzedaży sprzedawca określił na dzień 5 lutego 2019 r. Dostawa towaru miała miejsce jednak 8 lutego (...)  »
Zwolnienie z obowiązku sporządzania sprawozdań Rb-UZ i Rb-UN 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.04.2019 r.
W jakiej sytuacji samorządowa instytucja kultury może nie sporządzać rocznych sprawozdań Rb-UZ i Rb-UN? Sprawozdania Rb-UZ (roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych) (...)  »
Elektroniczne sprawozdanie finansowe instytucji kultury 
Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 10 (1017) z dnia 01.04.2019, strona 64
Jesteśmy instytucją kultury - biblioteką. Posiadamy osobowość prawną. Obecnie sprawozdania finansowe musimy sporządzać tylko w wersji elektronicznej. Czy musimy sporządzać sprawozdanie finansowe w formacie xml, (...)  »
Koszty ponoszone przez instytucję kultury, finansowane z dotacji podmiotowej na rok następny 
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 7 (487) z dnia 01.04.2019, strona 45
W 2018 r. instytucja kultury finansowana była jedynie dotacją podmiotową. W 2019 r. spływają jeszcze faktury dotyczące kosztów 2018 r. Koszty te zostały jednak sfinansowane (...)  »
Stawka amortyzacyjna dla inwestycji w obcym środku trwałym - interpretacja indywidualna organu podatkowego 
Przegląd Podatku Dochodowego nr 7 (487) z dnia 01.04.2019, strona 35
Inwestycja w obcym środku trwałym, którym jest budynek, może być amortyzowana według stawki przyjętej przez podatnika, przy czym nie może ona przekraczać 10%. W razie (...)  »
Paragon fiskalny pozostawiony przez nabywcę 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 26.03.2019 r.
Teatr ewidencjonuje sprzedaż na rzecz osób fizycznych w kasie fiskalnej. Czy teatr może zostać ukarany, jeśli wyrzuci do kosza wydrukowany paragon, który nie został zabrany (...)  »
Kontrola projektów unijnych 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 22.03.2019 r.
Jako jednostka kultury otrzymaliśmy dofinansowanie dużego projektu inwestycyjnego. Jak może wyglądać kontrola instytucji zarządzającej i jak się do niej przygotować? Jakie obszary mogą być kontrolowane, (...)  »
Sprawozdanie finansowe nowo utworzonej instytucji kultury 
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 6 (486) z dnia 20.03.2019, strona 37
Okres sporządzenia pierwszego sprawozdania finansowego Gminny dom kultury został powołany do życia przez organizatora w maju 2018 r. i w tym samym miesiącu wpisany do (...)  »
Przekazanie sprawozdania finansowego instytucji kultury do urzędu skarbowego i do zatwierdzenia przez organizatora 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 15.03.2019 r.
Z informacji zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/pytania-i-odpowiedzi wynika, iż jednostki niewpisane do rejestru przedsiębiorców KRS, będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych (w (...)  »
Zakres informacyjny sprawozdania finansowego instytucji kultury 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.03.2019 r.
Czy instytucja kultury może sporządzić sprawozdanie finansowe zgodnie z załącznikiem nr 4 do ustawy o rachunkowości jak dla jednostki mikro? Nie było jednak uchwały w (...)  »
Właściwa stawka VAT dla usług najmu hali widowiskowo-sportowej świadczonych przez instytucję kultury - interpretacja KIS 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.03.2019 r.
Usługi najmu hali widowiskowo-sportowej do zajęć sportowych, treningów - sklasyfikowane pod PKWiU 93.11.10.0 - są opodatkowane stawką 8% VAT, natomiast usługi najmu hali firmom, instytucjom (...)  »
Dotychczasowy wykonawca jako podwykonawca nowego wykonawcy usług 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 04.03.2019 r.
W obecnym stanie prawnym nie ma zakazu, by podwykonawcą wybranego wykonawcy była inna firma biorąca również udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający nie (...)  »
Dochód ze sprzedaży nieruchomości wolny od CIT - interpretacja indywidualna organu podatkowego 
Przegląd Podatku Dochodowego nr 5 (485) z dnia 01.03.2019, strona 61
Dochód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 w związku z (...)  »
Jak ująć skutki zaniechania inwestycji w instytucji kultury? 
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 5 (485) z dnia 01.03.2019, strona 53
W 2016 r. instytucja kultury poniosła nakłady na wykonanie projektu nowej instalacji grzewczej obiektu (zabytku). Fakturę za wykonanie projektu zaksięgowano na koncie środków trwałych w (...)  »
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzeń na rzecz zagranicznych artystów -interpretacja indywidualna organu podatkowego 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 21.02.2019 r.
Płatnik może zastosować postanowienia właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dotyczące braku opodatkowania dochodów zagranicznych artystów w Polsce, jeśli ma informacje o wykonywaniu działalności artystycznej: (...)  »
Macierzyński dla pracownicy po ustaniu zatrudnienia 
Gazeta Podatkowa nr 15 (1577) z dnia 21.02.2019, strona 11
Niedługo zakończy się umowa o pracę zawarta z pracownicą Gminnego Ośrodka Kultury, która miesiąc temu urodziła dziecko i z tego tytułu wypłacam jej zasiłek macierzyński. (...)  »
Informacja o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej - opinia MRPiPS 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 20.02.2019 r.
Pracodawca nie ma obowiązku przekazania informacji o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, jeżeli wynosi on 50 lat. Jeżeli zaś wynosi 10 lat, podstawą do przekazania wspomnianej (...)  »
Amortyzacja budynku wpisanego do rejestru zabytków 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 18.02.2019 r.
Jesteśmy instytucją kultury (biblioteką). Siedziba naszej jednostki mieści się w budynku wpisanym do rejestru zabytków. Przez kilka lat budynek ten był amortyzowany jak zwykły środek (...)  »
Informacje dla użytkowników programu Płatnik – komunikat ZUS
Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 14.02.2019 r.
W dniu 8 lutego br. ZUS na stronie internetowej www.zus.pl opublikował komunikat dla użytkowników programu Płatnik, którzy wysłali dokumenty rozliczeniowe za 01/2019 z wersji programu (...)  »
UZP o zmianach w zamówieniach publicznych wynikających z ustawy o dokumentach publicznych
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 08.02.2019 r.
Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej www.uzp.gov.pl poinformował, iż w Dzienniku Ustaw z 11 stycznia 2019 r. została opublikowana ustawa z dnia 22 listopada 2018 (...)  »
System równoważny dla bibliotekarza legitymującego się niepełnosprawnością 
Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 3 (477) z dnia 01.02.2019, strona 34
Pracownik zatrudniony w bibliotece publicznej legitymuje się lekkim stopniem niepełnosprawności. W bibliotece obowiązuje system równoważny. Czy pracownik na własny wniosek może pracować w takim systemie? (...)  »
Czas pracy dyrektora samorządowej instytucji kultury 
Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 3 (477) z dnia 01.02.2019, strona 32
Dom kultury jest jedną z form organizacyjnych działalności kulturalnej. Tak wynika z art. 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu (...)  »
Nowy obowiązek informacyjny względem zwalnianych pracowników - stanowisko MRPiPS 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.01.2019 r.
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje przepis art. 946 K.p., w myśl którego w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca wraz ze świadectwem pracy (...)  »
Czy instytucja kultury zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji zwrotu otrzymanych zaliczek? 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 23.01.2019 r.
Instytucja kultury sprzedaż na rzecz osób prywatnych ewidencjonuje w kasie fiskalnej i dodatkowo na życzenie tych osób wystawia faktury. W przypadku rezygnacji klienta z danej (...)  »
UZP o skutkach Brexitu w obszarze zamówień publicznych
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 22.01.2019 r.
Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej www.uzp.gov.pl przygotował informację dotyczącą skutków Brexitu w obszarze zamówień publicznych. Jak czytamy w informacji: "W związku ze złożeniem w (...)  »
Świadczenia chorobowe dla pracownika 50+ za czas pobytu w szpitalu na przełomie roku 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 21.01.2019 r.
Pracownik gminnego ośrodka kultury w wieku 53 lat od 3 grudnia 2018 r. jest niezdolny do pracy na skutek wypadku komunikacyjnego i do chwili obecnej (...)  »
Wątpliwości dotyczące otwierania nowego okresu zasiłkowego 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 21.01.2019 r.
Pracownik instytucji kultury do 7 stycznia 2019 r. wykorzystał 182 dni okresu zasiłkowego. Na dzień 8 stycznia zawnioskował o urlop na żądanie, a 9 stycznia (...)  »
Ustawa o PPK a podstawa wymiaru składek – informacja ZUS
Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 19.01.2019 r.
W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia br. ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. poz. (...)  »
Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp w okresie zimowym - komunikat PIP
Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 16.01.2019 r.
Państwowa Inspekcja Pracy w dniu 8 stycznia br. na stronie internetowej www.pip.gov.pl zamieściła komunikat w sprawie obowiązków pracodawców w okresie zimowym. Czytamy w nim, że: (...)  »
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.