Facebook
zegar Ostatnia aktualizacja: 10.04.2025 r.
X

Serwis TARCZA ANTYKRYZYSOWA zawiera opracowania dotyczące regulacji prawnych mających na celu ochronę przedsiębiorców przed skutkami epidemii COVID-19. Omawiane są w nim zagadnienia z zakresu m.in. podatku dochodowego, podatku VAT, prawa pracy, składek ZUS, zasiłków, wsparcia finansowego dla firm. Poszczególne informacje są prezentowane w działach tematycznych. Wszelkie nowości ujęte też są w Aktualnościach i Wyjaśnieniach resortowych. Niezwykle użyteczna jest wyszukiwarka.

UWAGA: Dostęp do artykułów zawartych w Serwisie przysługuje Prenumeratorom Czasopism i Gazety Podatkowej oraz Abonentom Serwisów internetowych w zakresie posiadanej prenumeraty/abonamentu. Prenumeratorom kompletu nr 1 (wszystkie Czasopisma + Gazeta Podatkowa) przysługuje PEŁNY dostęp do Serwisu.

Zamówienia publiczne
Zmiany w prawie zamówień publicznych w związku z pracowniczymi planami kapitałowymi 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 14.01.2019 r.
Jakie zmiany wchodzą w życie w prawie zamówień publicznych w związku z ustawą z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych? Ustawa z (...)  »
Przedłużenie terminu realizacji robót o czas wstrzymania prac 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 03.01.2019 r.
W ramach zamówień publicznych mamy do czynienia z tzw. zasadą ograniczonej swobody umów. Wyraża się ona m.in. w ogólnym zakazie dokonywania zmian umowy w sprawie (...)  »
Wykonawca musi udowodnić, że cena przedmiotu zamówienia nie jest za niska 
Gazeta Podatkowa nr 105 (1562) z dnia 31.12.2018, strona 18
Jednostka prowadzi postępowanie w celu udzielenia zamówienia publicznego na usługi sprzątania domu kultury. Wpłynęło kilka ofert. Wydaje nam się, że w jednej z nich jest (...)  »
Bezpośrednia odpowiedź zamawiającego dla wykonawcy 
Gazeta Podatkowa nr 104 (1561) z dnia 27.12.2018, strona 18
Szkoła będzie organizować przetarg na wykonanie izolacji przeciwwilgociowej w piwnicach. W przypadku wątpliwości ze strony wykonawców chcielibyśmy udzielać odpowiedzi bezpośrednio tylko zainteresowanym wykonawcom. Czy takie (...)  »
Oznakowanie ekologiczne i społeczne w opracowaniach UZP
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 24.12.2018 r.
Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej www.uzp.gov.pl udostępnił opracowania zawierające przykładowe oznakowania, których przyznawanie opiera się na kryteriach społecznych lub ekologicznych. Związane jest to (...)  »
Obowiązki informacyjne wobec wykonawców związane z wyborem oferty 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.12.2018 r.
Jesteśmy instytucją sektora finansów publicznych i prowadzimy obecnie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane dotyczące remontów dróg w różnych miejscach gminy. Czy obie (...)  »
Tajemnica przedsiębiorstwa – aspekty poufności 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.12.2018 r.
Czy przesłanie informacji, które wykonawca obejmuje tajemnicą przedsiębiorstwa za pomocą poczty elektronicznej zamawiający może uznać za uprawnione? Czy zamawiający ma obowiązek dokonywania oceny tej sytuacji (...)  »
Poprawianie omyłek w ofertach wykonawców 
Gazeta Podatkowa nr 102 (1559) z dnia 20.12.2018, strona 18
Planujemy zorganizować przetarg nieograniczony na dostawę mebli. Wiemy z doświadczenia, że w ofertach wykonawców pojawia się dużo błędów rachunkowych i zwykłych pomyłek. Które z nich (...)  »
Komunikacja w postępowaniu o zamówienie publiczne, gdy zamawiający korzysta z miniPortalu 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.12.2018 r.
Jak w praktyce wygląda komunikacja po otwarciu ofert, gdy zamawiający korzysta z miniPortalu? Jak konstruować zapisy w SIWZ w zakresie komunikacji? Prowadzenie postępowania rozpoczyna się (...)  »
Prawo opcji w zamówieniach publicznych na roboty budowlane 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.12.2018 r.
Czy szkoła podstawowa, która chce wyremontować dwa budynki szkoły, ale ma zabezpieczone pieniądze w budżecie tylko na remont jednego z nich, może od początku wszcząć (...)  »
Dokumentacja postępowania w odwołaniach w postaci elektronicznej 
Gazeta Podatkowa nr 98 (1555) z dnia 06.12.2018, strona 18
Jako zamawiający prowadzimy postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości powyżej progów unijnych. W związku z czym komunikację z wykonawcami prowadzimy w formie elektronicznej. W (...)  »
UZP o zmianach w ustawie - Prawo zamówień publicznych
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 05.12.2018 r.
Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej www.uzp.gov.pl poinformował, iż 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie zmiany w przepisach ustawy - Prawo zamówień publicznych, (...)  »
Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej w praktyce 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 03.12.2018 r.
Jak w praktyce wyglądać ma postępowanie prowadzone za pomocą środków komunikacji elektronicznej? Generalnie prowadzenie postępowania rozpoczyna się od jego wszczęcia zgodnie z definicją zawartą w (...)  »
Szacowanie zamówień na potrzeby zasady konkurencyjności 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 03.12.2018 r.
Przy określaniu wartości zamówienia na potrzeby projektu współfinansowanego ze środków europejskich punktem wyjścia jest ustalenie, czy w danym przypadku beneficjent ma do czynienia z jednym (...)  »
Prawo opcji w zamówieniach publicznych jako narzędzie pozwalające na elastyczniejsze kształtowanie przedmiotowego zakresu umowy 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 23.11.2018 r.
Czy jednostki sektora finansów publicznych mogą w elastyczniejszy sposób kształtować przedmiotowy zakres umowy na dostawy i usługi, np. czy można wskazać w umowie, że w (...)  »
MiniPortal - system komunikacji w zamówieniach publicznych 
Gazeta Podatkowa nr 92 (1549) z dnia 15.11.2018, strona 18
Od 18 października br. w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość zamówienia jest równa lub przekracza progi unijne, składanie ofert i porozumiewanie się zamawiającego (...)  »
Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane o wartości poniżej 30.000 euro 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.11.2018 r.
Niepubliczne przedszkole (jednostka budżetowa) planuje przebudowę części budynku przedszkola. Czy w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane o wartości poniżej 30.000 euro opis przedmiotu (...)  »
Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniach prowadzonych od 18 października 2018 r. 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 07.11.2018 r.
Czy od 18 października 2018 r. poczta elektroniczna jest właściwym środkiem do komunikacji z wykonawcą przy prowadzeniu postepowania o udzielenie zamówienia publicznego? Czym są dokumenty (...)  »
Zaliczki w zamówieniach publicznych 
Gazeta Podatkowa nr 88 (1545) z dnia 02.11.2018, strona 14
Jednym z rozwiązań w zakresie udzielania zamówień publicznych jest możliwość wypłacania wykonawcom zaliczek na realizację zamówienia publicznego. Ustawodawca decydując się na wprowadzenie zaliczek uważał, iż (...)  »
Komunikacja elektroniczna w zamówieniach o wartości równej lub przekraczającej progi unijne – informacja UZP
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 31.10.2018 r.
Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej www.uzp.gov.pl zamieścił informacje będące pomocnie przy ustalaniu obowiązku komunikacji elektronicznej w zamówieniach o wartości równej lub przekraczającej progi unijne (...)  »
Zasada pisemności przy zawieraniu umów i ich zmianach 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 29.10.2018 r.
Czy zmiany umów, w tym na roboty budowlane, do których stosuje się Prawo zamówień publicznych, muszą mieć zawsze formę pisemną? Jedną z podstawowych zasad zamówień (...)  »
Obowiązek sporządzenia protokołu postepowania o zamówienie publiczne 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 29.10.2018 r.
Czy gmina jako zamawiający zobowiązana jest do sporządzenia protokołu postępowania o zamówienie publiczne dla każdej wszczętej procedury, czy tylko dla postępowań, które zakończyły się podpisaniem (...)  »
Publikacja ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych 
Gazeta Podatkowa nr 85 (1542) z dnia 22.10.2018, strona 18
Jednostka po raz pierwszy zobowiązana jest do wdrożenia procedury udzielenia krajowego zamówienia publicznego (wartość poniżej progów unijnych, w trybie przetargu nieograniczonego). W jaki sposób opublikować (...)  »
Certyfikacja wykonawców 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 19.10.2018 r.
Zamawiający ustanowił warunki udziału w postępowaniu dotyczące konieczności wykazania przez wykonawcę zdolności zawodowej w zakresie wykonania usług ratingu dla jednostek samorządu terytorialnego o określonej wartości. (...)  »
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy o dofinansowanie i jego unieważnienie 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.10.2018 r.
Nasza gmina stara się o środki z budżetu Unii Europejskiej. Złożyliśmy już wniosek o dofinansowanie, który pozytywnie przeszedł ocenę formalną. Czy biorąc pod uwagę trudną (...)  »
Audyt zamówień publicznych 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 04.10.2018 r.
W jednostce budżetowej zapowiedziano audyt zamówień publicznych realizowany przez jednostkę nadrzędną. W jaki sposób się do niego przygotować? Na jakie elementy zwrócić uwagę? Ocena zamówień (...)  »
Prowadzenie dialogu konkurencyjnego w celu wyboru korzystnych ofert 
Gazeta Podatkowa nr 80 (1537) z dnia 04.10.2018
Planujemy przeprowadzić postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego. Jak długo taki dialog może być prowadzony i w jaki sposób należy go zakończyć? Dialog konkurencyjny należy do (...)  »
Konsekwencje składania przez wykonawcę nieprawdziwych informacji w ofercie 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 01.10.2018 r.
Zamawiający zwrócił się do innego zamawiającego o potwierdzenie prawdziwości informacji wskazanych w ofercie wykonawcy, dotyczących kierownika budowy. Wykonawca wskazał bowiem w swojej ofercie, że kierownik (...)  »
Udzielanie zamówienia uzupełniającego 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 27.09.2018 r.
Zamawiający będący jednostką samorządu terytorialnego udzielił zamówienia w trybie art. 138o Pzp (zamówienie na usługi społeczne) na realizację kursów nauki jazdy kategorii B. W trakcie (...)  »
UZP o zmianach do ustawy Pzp oraz ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 25.09.2018 r.
Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej www.uzp.gov.pl poinformował, że 1 października 2018 r. wejdą w życie zmiany do ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz (...)  »
Możliwość ogłoszenia przetargu bez zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych w budżecie 
Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.09.2018 r.
Czy jednostka sektora finansów publicznych może ogłosić przetarg bez zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych w budżecie (planie) finansowym? Jednostki sektora finansów publicznych mogą bez żadnych przeszkód (...)  »
Odwołanie do KIO a zwrot wadium 
Gazeta Podatkowa nr 76 (1533) z dnia 20.09.2018
Ogłosiliśmy przetarg na przeprowadzenie prac remontowo-budowlanych. Jeden z wykonawców złożył odwołanie na czynność wyboru wykonawcy. Czy możemy w takiej sytuacji zawrzeć umowę? Co zrobić z (...)  »
UZP o zmianie przesłanki unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zmianach w ustawie o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi
Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 14.09.2018 r.
Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej www.uzp.gov.pl poinformował, iż 19 września 2018 r. wejdą w życie zmiany w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia (...)  »
Dokumentacja przetargowa po wyłonieniu wykonawcy 
Gazeta Podatkowa nr 74 (1531) z dnia 13.09.2018
Po zakończeniu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego i wyłonieniu wykonawcy pozostają spore ilości dokumentów składanych przez oferentów. Do ofert wykonawców czy dokumentów potwierdzających np. (...)  »
Zaliczki udzielane przez zamawiających z sektora finansów publicznych 
Gazeta Podatkowa nr 73 (1530) z dnia 10.09.2018
Szpital, będący samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, planuje zorganizować przetarg na dostawę i montaż żaluzji okiennych. Zastanawiamy się nad możliwością udzielenia zaliczek, tak by dostęp (...)  »
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.